Forum WSZYSTKO O NERWIAKU Strona Główna WSZYSTKO O NERWIAKU
nerwiak nerwu słuchowego,guz mózgu, forum osób dotkniętych guzem, leczenie, gamma knife, pomoc

GK PRAGA pytania i doswiadczenia
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3 ... 5, 6, 7 ... 10, 11, 12  Następny

Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum WSZYSTKO O NERWIAKU Strona Główna -> Gamma Knife
dorota

kandydat na papudrona

Dołączył: 02 Maj 2010

PostWysłany: Pią 19:57, 08 Lip 2011    Temat postu:

Jestem po radioterapii w Gliwicach i zawsze przed kontrolnym MR mam badany poziom kreatyniny ( w dniu MR mam zlecone w laboratorium najpierw badanie krwi na kreatyninę). Pić dużo trzeba po TK po MR nie - tak mówią w Gliwicach.

PostWysłany: Pią 22:47, 08 Lip 2011    Temat postu:

pić trzeba dużo Rolling Eyes zarówno po TK jak i po MR - jeśli w każdym z tych badań zastosowano kontrast - w celu przyspieszenia wypłukiwania pierwiastków z organizmu. Jeśli ma się badanie bez kontrastu, czy to TK czy MR to pić nie trzeba. Ja tam zawsze wlewam w siebie 1,5 - 2 l mineralki, ale ja miałem kontrasty. Jak będę w Pradze i się dogadam, to zapytam czemu nie oznaczają poziomu kreatyniny przed MR Razz

PostWysłany: Nie 20:41, 10 Lip 2011    Temat postu:

mona napisał:
Łysy, na oddziale dostaniesz informacje o zabiegu i formularze do wypełnienia w języku polskim,Smile

To ja chyba w innym szpitalu byłam Wink Nie rozmawiał ze mną żaden lekarz. Nikt nie pytał o nic. Dostałam formularz do wypełnienia i tyle (była tam połowa rzeczy o których pisze Magda). Jedynie ciśnienie mi zmierzyli. Żadnych zaleceń na do widzenia. Koperty z wypisem w łapkę i pa pa.
Widać wszystko zależy od personelu na jaki się trafi Smile

wydaje mi się, że formularze dostałaś po polsku z prostej przyczyny: refundacja NFZ i kontakt Homolki z PL przed zabiegiem. Podobnie uważam, że zostałaś potraktowana odmiennie (szczątkowa opieka itp.) właśnie z powodu refundacji NFZ. Na 100% refundują mniej niż płacą prywatnie gotówkowcy.

wkrótce się przekonam czy mam rację

Razz

przy okazji pytanie:
dostał z was ktoś płytkę z MR robionego przed GK?
chyba się nie doczytałem, że tak, a ja chciałbym mieć i chętnie zaproponuję jej kupno jak za darmo nie dadzą Smile
magda72

Dołączył: 17 Sty 2011

Skąd: Toruń

PostWysłany: Nie 21:40, 10 Lip 2011    Temat postu:

GK 1.04.2011
płyty nie dostałam, ale 3 kartki zdjęć z rezonansu

PostWysłany: Nie 23:32, 10 Lip 2011    Temat postu:

Łysy napisał:

Łysy, skąd masz informacje, że na 100% na NFZ refundują mniej? Koszt zabiegu był dla NFZ również wyceniany na 65 tys. CZK, więc w tej kwocie powinni się zamknąć w dowolnym zakresie. W końcu w SPA nie byłam Wink Rozmowa z lekarzem przed zabiegiem i po to raczej powinna być normalka a nie przywilej. Jeżeli byłoby tak jak mówisz wyżej, to cała czeska służba zdrowia jest na takim poziomie jak polska służba zdrowia i w ten sposób pada mit "boskości" Pragi.
Łysy, a Ty będziesz przekonywał się w tej Pradze z papierem od NFZ czy prywatnie?

Na wyjście płyty nie dostałam; powiedzieli mi, że nie dają. Nie dopytywałam dlaczego bo głowa mnie bolała jak cholera.
Tak jak Magda dostałam wypisy z fotami.

PostWysłany: Pon 0:33, 11 Lip 2011    Temat postu:

Łysy, skąd masz informacje, że na 100% na NFZ refundują mniej?
z NFZ mam
Shocked
w ten sposób pada mit "boskości" Pragi
ja tam w mity, cuda i inne kabały nie wierzę Razz Razz
będę się przekonywał jak to zwykle ja, znaczy zostanę nazwany upierdliwym pacjentem pewnie

Na wyjście płyty nie dostałam; powiedzieli mi, że nie dają.
Tak jak Magda dostałam wypisy z fotami.

znaczy, że znów będę konfliktowy Smile ale o płytkę zawalczę Rolling Eyes

PostWysłany: Pon 23:21, 11 Lip 2011    Temat postu:

A w jakim procencie refundują?

PostWysłany: Pią 14:36, 15 Lip 2011    Temat postu:

Ja Lysy dostalam plyte z CD z MRI wykonanym w Pradze i wypis

PostWysłany: Pią 23:53, 15 Lip 2011    Temat postu:

mona , nie wiem w jakim %, w NFZ mnie zapewniano, że koszt prywatnego zabiegu jest zawyżony bo naciąga się badania rzekomo w Czechach, typowo polskie myślenie. Tymczasem Czesi zwracają część wpłaconej zaliczki z 65 tys. a nie mi oceniać, co za co i za ile, ja nie jestem lekarzem ani urzędasem z NFZ. Jestem pacjentem i dziękuję raz jeszcze całemu personelowi Nemocnice na Homolce, za takie a nie inne przyjęcie. Polska służba zdrowia jest w porównaniu do czeskiej jakieś kilka lat do tyłu, jeśli nie kilkanaście, i jeśli nie chodzi tu o doświadczenie, to z pewnością o kontrakty z NFZ, podejście do pacjenta płacącego składki, a przede wszystkim kontakt na poziomie pacjent-lekarz.
ewa, płytek już nie wydają, to widocznie zamierzchłe czasy, teraz tylko zdjęcia na papierze z GK, taka jest procedura.

PostWysłany: Sob 0:08, 16 Lip 2011    Temat postu:

Ten sam dzień, ten sam zabieg, ten sam personel i kompletnie dwie różne opinie. A przecież oboje płaciliście prywatnie...

PostWysłany: Sob 0:59, 16 Lip 2011    Temat postu:

Może się komuś przydadzą moje doświadczenia z Pragi, to proszę bardzo, oczywiście wszystkie nazwy własne bez czeskiej czcionki:
Polecam podróż pociągiem, bilet z Warszawy do Praha Hlavni nadrazi dla 2 osób, w jedną stronę sypialny, powrót 2 klasą (przedział 6-os.), koszt niecały 1000 PLN. Podróż trwa ok. 11 godzin. Wyjazd wieczorem ok. 21, przyjazd tuż przed 8 rano, wystarczająco dużo czasu by dostać się do hotelu i do szpitala na umówiony termin (ja miałem na 11).
Minusy pociągu: w nocnym brak wagonu restauracyjnego, dość głośno i gorąco – klimy niestety brak. Z racji ostatnich burz i upałów naprawdę był w przedziałach niezły tropik.
Plusy: kuszetka wygodna, można wykupić double dla 2 osób, dla 3, jak kto woli. Jest woda mineralna i ciastko na śniadanie, rano kawa, herbata. Dość czysto. W pociągach obowiązuje całkowity zakaz palenia. W powrotnym do Polski klimatyzowany wagon restauracyjny (ale drogo i niesmacznie – przetestowaliśmy – od biedy można skorzystać). Pociągi objęte rezerwacją miejsc. Powrotny jedzie krócej, ok. 8-8,5 godziny.
Hotel
W pobliżu szpitala znajdują się Hotel Golf, Sport, Kavalir, Pensjonat Kotlarka.
Wybrałem hotel Kavalir, ulica Plzenska 177 z 2 powodów: dość blisko do szpitala i dobrze skomunikowany z centrum. Cena za 2 noce ze śniadaniem dla 2 osób w pokoju 2 os. z łazienką 98 euro, przy wcześniejszej rezerwacji. Specjalnie pozostaliśmy jeden dzień dłużej po Gamma Knife; na wszelki wypadek gdyby coś poszło nie tak, a jeśli by było OK., to więcej czasu na zwiedzanie Pragi – na szczęście ten drugi wariant wszedł w życie Smile
Sam hotel nie pierwszej świeżości, ale do wytrzymania. Miła obsługa. Pomimo, że doba hotelowa rozpoczyna się od 14-ej dostaliśmy pokój już przed 9 rano, bez żadnej dopłaty. Płatności gotówką w euro, Kc lub kartami kredytowymi. Żadnych rewelacji, do przenocowania. Śniadanie to szwedzki stół, powiedziałbym poprawne, w godz. 7-10, po 8 może być wyczyszczony przy dużej ilości gości, więc lepiej pożerać wcześniej. Minusem może być hałas od strony ulicy (tramwaje, karetki), ja miałem pokój od bocznej ulicy więc było ok., no i z racji pogody niestety gorąco – brak klimatyzacji. Koniec doby hotelowej do 12-ej.
Do Hotelu z dworca kolejowego dostaniemy się tramwajem 9. Wyjść trzeba z dworca na ulicę Opletalova i skierować się przez zielony skwer w prawo na skos ok. 200 m na róg ulicy Bolzanova i Opletalova. Wsiąć do tramwaju w kierunku Sidliste Repy (nazwy przystanków końcowych wyświetlane są na tramwaju). Podróż trwa 24 minuty i wysiada się na przystanku Kavalirka bezpośrednio przed hotelem. Bilety (jizdenki) można nabyć w żółtych automatach biletowych na dworcu i w różnych miejscach miasta – tylko monety! lub w kioskach (Trafika), Relay – tam bez problemu rozmienimy przy kupnie biletów banknoty. W hali głównej dworca punkty informacyjne ze sprzedażą biletów są ale : trvale zavzeno Smile czyli na stałe zamknięte. Metrem nie jeździłem więc nie wiem jakie są opłaty, generalnie Praga podzielona jest na strefy i bilety są minutowe. Normalny bilet na 30 min. kosztuje 24 Kc, bilet na duży bagaż 16 Kc. Bilet 90 min to koszt 32 Kc. Można kupić bilet dobowy za 110 Kc, polecam, trzeba sobie policzyć ilość przejazdów i skalkulować. W nocy jeżdżą tramwaje nocne (linie zaczynające swój nr od 5) ale nie wiem czy są inne bilety bo nie korzystałem. Jeździliśmy na dobówkach za 110 i 30 minutowych za 24. Dobrze zorganizowany transport, naprawdę. Polecam stronę praskiej komunikacji:

Z hotelu do szpitala dostać się można autobusem 167, przystanek jest po 2 stronie ulicy vis a vis wejścia do hotelu. Czas przejazdu 12 minut. Polecam, bo szpital jest na górze i dojście pieszo może mniej wytrzymałe osoby zmęczyć. Autobus podjeżdża pod samo wejście. Samego pobytu na Homolce nie opisuję, bo jest to w moim wątku, w naszych historiach. Warto tu dodać, że w głównym holu jest sklep, gdzie można kupić np. wodę mineralną i coś na ząb.
Przy okazji: warto zabrać jakieś koszule nie wkładane przez głowę, ja miałem tylko T-shirty i lekki problem z zakładaniem, by nie uszkodzić plastrów na czole i ranek z tyłu głowy po GK. Smile Ale ja nie mam włosów, więc nie wiem jak to wygląda u kudłatych Smile

Z hotelu do centrum dostaniemy się tramwajem 9, w hotelu dostępne są mapy z naniesionymi schematami komunikacji, więc nie powinno nikomu stwarzać problemu przemieszczanie się po mieście. W samym centrum przemieszczać się należy na nogach Smile spacerując, zwiedzając i podziwiając piękną Pragę Smile

Porozumiewać się należy po polsku, szczególnie ze starszymi Czechami. Angielski może wywołać mniej sympatyczne odruchy a po polsku-czesku zawsze można się dogadać na wesoło i jest miło. Turyści anglojęzyczni są raczej traktowani mniej sympatycznie – to moje subiektywne odczucie. Jeden raz tylko zostaliśmy zrugani, że tu się mówi po czesku albo po angielsku! Przez kelnera, ale było to w eleganckiej restauracji.

Wymiana pieniędzy:
W Pradze bardzo duża ilość kantorów, wymienić można praktycznie wszystkie popularne waluty, w tym euro i nasze PLN. Uwaga na kantory na Starym mieście! Należy patrzeć na kursy bo tam strasznie zdzierają z turystów. Generalnie lepsze kursy są w PL.
Jedzenie: Obiady w restauracjach, gospodach to koszt ok. 90-200 Kc. Polecam jedzenie w porze lunchu ok. 11-13, wtedy są oddzielne karty i można zjeść dobry posiłek w cenie ok. 100 Kc. Fastfoody są droższe niż u nas, wizyta w KFC lub Mc Donalds to koszt obiadu w knajpie, więc bez sensu się tym faszerować. Można przyjąć, że za porządny posiłek z piwem dla dwóch osób zapłacimy 300-400 Kc czyli jakieś 50-68 zł – więc całkiem znośnie. Na Starym mieście, Malej Stranie i koło Hradczan warto zbaczać z głównych ulic w małe uliczki i poszukać ustronnych nastrojowych miejsc, szczególnie jeśli chodzi o degustację browarną (ceny!). Jeść należy zgodnie z zasadą: im więcej gości (najlepiej Czechów) tym lepiej. Przed lokalami wystawiane menu, więc można znaleźć coś dla siebie. Obok hotelu Kavalir jest knajpka z szyldem Budweiser (50 m w stronę centrum), czynna do 23, gdzie można dobrze i za przystępną cenę zjeść, szczególnie w porze lunchu. Po drugiej stronie ulicy, jakieś 300 m w kierunku centrum jest bar czynny non stop z szyldem Staropramen – nie polecam, napalone, siwy dym, typ mordowni. Ale jak ktoś już się wybierze, to proszę zapytać o mój parasol, który tam zostawiłem, hehe. W pobliżu hotelu są sklepy: warzywne, piekarnia, mięsny, apteka, kiosk. Większość sklepów w Pradze jest czynna 7-18, ale bywają czynne do 21 a nawet 23.
Więcej informacji turystycznych może zamieszczę w dziale wycieczki i podróże. Warto poszperać w internecie nt. słówek czesko-polskich, gdyż niektóre nasze zwroty mogą być dla Czechów obraźliwe i łatwo palnąć gafę Embarassed

PostWysłany: Nie 21:59, 24 Lip 2011    Temat postu:

Witam Cie Iwonko, uszy do gory. Z kazdym dniem bedziesz lepiej sie czuc. Najgorsze masz juz za soba i tak staraj sie myslec! Trzymam kciuki! Smile
piniu

Skąd: wielkopolska

PostWysłany: Pon 8:26, 25 Lip 2011    Temat postu:

zrobiłem nowy wątek w naszych historiach dlatego tutaj się trochę zamieniło miejscami z postem Ewki Very Happy
Edyta

PostWysłany: Pon 10:07, 25 Lip 2011    Temat postu:

Piniu gdzie jest ten wątek Iwony?
Jak weszłam na forum to go widziałam w dziele nasze historie jako przesunięty. A teraz nie widzę go nigdzie. Ani tutaj ani tam. No chyba że mój komputer fiksuje coś Rolling Eyes
Iwona1

Dołączył: 05 Lip 2011

Skąd: Gniezno

PostWysłany: Pon 15:18, 25 Lip 2011    Temat postu:

Witaj Iwono. I jak się teraz czujesz? Twoja historia trochę mnie przestraszyła - ja jadę do Pragi za 2,5 miesiąca...

PostWysłany: Pon 18:49, 25 Lip 2011    Temat postu:

Iwonko, nie martw sie. Piniu wroci z urlopu i Twoj post na pewno sie znajdzie! Smile Recze za Pinia swoja glowa Wink
Edyta

PostWysłany: Pon 18:54, 25 Lip 2011    Temat postu:

Albo Iwona będzie tak uprzejma i opisze swoją historię w dziale nasze historie

PostWysłany: Pon 18:58, 25 Lip 2011    Temat postu:

ewa napisał:
Recze za Pinia swoja glowa Wink

Oj Ewcia, uważaj bo stracisz głowę Smile A co jak Piniowi w wakacyjnym szale łapka się obsunęła niechcący na Delete?